Електромагніт: зарядна станція для електромобілів у готелі

Електромагніт: зарядна станція для електромобілів у готелі

№3 ЧЕРВЕНЬ 2020

Владислава Коваленко

 

Активізація внутрішнього туризму в Україні сприятиме збільшенню автоподорожей. До такої категорії мандрівників належать і власники електромобілів. Але відсутність розгалуженої системи зарядних станцій — суттєва вада для далекої поїздки. Встановлення у готелі такої станції допоможе не тільки залучити цю категорію гостей, а й принесе закладу додатковий дохід

 

За даними інтернет-порталу Auto24, станом на середину лютого на території України було зареєстровано більше 27 тисяч електромобілів різних марок. Причому за показниками темпів зростання їх кількості наша країна посідає 10 місце у світі. Це саме онлайн-видання наводить прогноз аналітичної компанії IRS Group, згідно з яким до 2024 року українськими дорогами їздитимуть вже 246 тисяч електрокарів. Найбільшою популярністю серед українських водіїв користується електромобіль Nissan Leaf, який має невеликий запас ходу, навіть найсучасніші моделі можуть проїхати без підзарядки лише близько 350 км. Зрозуміло, що ігнорувати таку армію автомобілістів неможливо. То що ж це таке — зарядна станція?

 

Готельно-ресторанні комплекси — одна з найвигідніших локацій для розташування еклектрозарядних станцій. На відміну від традиційних АЗС, встановлення такої станції не потребує ані специфічних технічних умов (окрім підведення електрики потрібної напруги), ані великої площі, ані особливого ліцензування. Та й коштує вона порівняно недорого.

 

На офіційному сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зауважено, що господарська діяльність з надання послуг із зарядки електромобілів на електрозарядних станціях не потребує отримання ліцензії з постачання електричної енергії споживачу.

Отже, з’ясуймо, які зарядні станції існують та в чому їхні відмінності.

 

Типи зарядних станцій

Попри те, що електромобілі масово випускають уже не перше десятиліття, єдиного спільного стандарту, на кшталт mini-USB для ґаджетів, для їхньої зарядки не існує. Зараз ще тільки ведеться робота щодо запровадження на території Європи спільного стандарту CCS (Type 2 / Combo 2).

 

На разі існують електрозарядні станції чотирьох типів:

• Mode 1. Найменш потужний тип, заряджання відбувається від звичайної побутової електромережі без спеціальних приладів, за допомогою розетки та адаптера змінного струму. Зараз такий метод вже майже не використовують для зарядки серійних електромобілів через низьку безпечність підключення.

Mode 2. Це стандартний тип зарядної станції змінного струму, яку можна використовувати як для побутових (зарядка власного авто), так і для комерційних потреб. Підходить для заряджання електромобілів усіх типів з традиційними роз’ємами конектора та системою захисту всередині кабелю. Тривалість зарядки близько 6—8 годин при ємності акумуляторних батарей у 20—24 кВт/ч.

• Mode 3. Більш потужні зарядні станції зі змінним струмом. До них підходять роз’єми Type 1 для однофазної та Type 2 для трьохфазної мережі.

• Mode 4. Тип зарядних станцій, в яких використовується не змінний, а постійний струм. Для деяких електромобілів потужність таких зарядних комплексів є зависокою. У тих авто, які підтримують цей стандарт, акумулятори заряджаються на 80 % протягом 30 хвилин. Такі електрозарядні станції ще називають швидкісними. Поки вони досить рідко зустрічаються в нашій країні, бо значно дорожчі та потребують окремої лінії електропостачання більшої потужності.

 

Придбати повну версію статті →