Не за страх, а за гроші: як убезпечити готель від форс-мажорів

Не за страх, а за гроші: як убезпечити готель від форс-мажорів

№1 ЛЮТИЙ 2020

Андрій Карпенко

 

Гості готелів – це не тільки чудові відгуки на Booking і фотографії з тегом в Instagram, а й багато різноманітних ризиків, яких зазнає кожен готель. Кількість ризиків зростає пропорційно кількості гостей. Різноманітні види послуг страхових компаній дозволять мінімізувати ризики та скоротити втрати готелярів. Страхування готелю — це невід’ємний елемент відповідального підходу до ведення готельного бізнесу

 

Готельний бізнес — це одна з небагатьох галузей економіки, де ймовірність виникнення страхових випадків висока вже через специфіку діяльності — постійний потік клієнтів із часто непрогнозованою поведінкою, багатоплановість аспектів сервісу та виникаючі ризики (багато різного майна, відповідальності перед клієнтами, третіми особами) та ін. Через це частота настання страхових випадків у готелях досить висока.

 

«Готелі в цілому — це один із тих сегментів економіки, який найактивніше користується послугами страховиків, бо спектр ризиків, які виникають, робить страхові виплати для готелів досить регулярними», — зазначає Тарас Чемерис, заступник директора Департаменту андеррайтингу і методології СК «Альфа Страхування» (м. Київ).

 

Страхові цифри

Кількість страхових компаній (СК) має тенденцію до зменшення. Так за 9 місяців 2019 року порівняно з аналогічним періодом 2018 року, кількість компаній зменшилася на 51. Загальна кількість страхових компаній станом на 30 вересня 2019 р. складала 234, зокрема й «лайкових» (страхування життя, здоров’я — ред.) – 23 компанії, «non-life» – 211 СК.

 

Корпоративне страхування поки залишається більш значущим для страховиків, навіть незважаючи на динамічний розвиток послуг для населення. За 9 місяців 2018 р. загальна (валова) сума страхових премій, отриманих страховиками, становила 34,9 млрд грн.

 

За 9 місяців 2019 року обсяг валових страхових премій виріс на 5,68 млрд грн (16,3 %), зокрема зі страхування від вогню і стихійних лих на 776,6 млн грн (25,4 %), страхування майна на 618,1 млн грн (13,7 %) тощо.

 

Приріст чистих страхових премій за 9 місяців 2019 р. (+ 18,8 %) відбувся за такими видами страхування:

• страхування майна (+ 10,8 %);

• страхування від вогневих ризиків та ризиків стихійних явищ (+ 15,1 %).

Водночас спад чистих страхових премій спостерігався зі страхування відповідальності перед третіми особами (- 6,7 %).

 

Обсяг валових страхових виплат порівняно з 9 місяцями 2018 р. збільшився на 1,1 млрд грн (12,5 %), обсяг чистих страхових виплат збільшився на 1,15 млрд грн (13,7 %). Обсяг валових страхових виплат за 9 місяців 2019 р. страхування майна знизився на 16 %, до 63,5 млн грн.

 

Питома вага чистих страхових премій у валових страхових преміях за 9 місяців 2019 р. склала 74,3 %, що на 1,5 п. п. більше порівняно з 9 місяцями 2018 р.

 

Придбати повну версію статті →