Резервний дохід: ресторан як джерело доходів у період карантину

Резервний дохід: ресторан як джерело доходів у період карантину

№2 КВІТЕНЬ 2020

Сергій Петренко

 

У зв’язку з пандемією COVID-19 ресторанний бізнес вимушений на період карантину тимчасово зупинити свою повноцінну діяльність. Виняток становить лише надання послуг за допомогою доставки замовлень. Як вижити в умовах кризи? Відповідь — прийняти нову реальність і адаптувати до неї свою діяльність. Пропонуємо шляхи вирішення

 

На відміну від інших сфер діяльності, які на період карантину заборонені або припинені, послуги з приготування їжі та доставки її замовникам стають актуальними.

 

Звичайно, дорогі й екзотичні страви або взагалі не користуються попитом, або замовляють обмежено. Водночас харчуватися потрібно не тільки гостям готелю. Попит на їжу та продукти харчування не може зникнути зовсім. Тому готелярам слід звернути увагу і переорієнтувати діяльність ресторану при готелі на виконання непритаманних для нього завдань. Що ж це за завдання?

 

Перше — це почати надавати послуги на умовах адресної доставки.

Для цього, необхідно:

• перевірити чи є серед видів економічної діяльності підприємства відповідний код для здійснення такої економічної діяльності згідно з Класифікатором КВЕД-2010. Якщо немає — внести відповідні зміни;

• визначитись, яким чином буде доставлятись замовлення: за допомогою існуючих сервісів із доставки їжі або своїми силами;

• якщо своїми силами, то внести зміни до штатного розпису підприємства (за допомогою наказів, розпоряджень тощо) щодо зміни переліку посад у закладі, та додати нові посади, наприклад, кур’єрів із доставки продуктів харчування або перевести деяких працівників (за їхньої згоди) на посади кур’єрів. Це допоможе зберегти частину працівників, які перебувають у вимушеній відпустці, а також надасть їм можливість заробляти.

 

Так, у першому випадку необхідне укладання договору про надання послуг із відповідною службою доставки (наприклад, із Glovo, Uber Eats, Menu.ua, Raketa, Mister.Am, Екіпаж Сервіс, Royal Service). Доставка їжі з ресторану сторонньою службою — це додатковий канал продажів, який підвищує сукупні продажі у вашому закладі. Навіть якщо замовлення, які прийняті через сторонній сервіс доставки, мають нижчу маржу, вони все одно збільшують ваш грошовий оборот. Служби доставки мають велику базу клієнтів, які регулярно замовляють їжу додому або в офіс.

 

Якщо делегувати обслуговування ваших клієнтів третім особам — не варіант для вашого бізнесу, тоді необхідно купити транспортні засоби (мопед, легковий автомобіль тощо), а також термосумки, одноразову тару та інші засоби для пакування продукції. Головна перевага власної служби доставки — це можливість безпосередньо взаємодіяти з клієнтом і контролювати роботу кур’єрів. Для людей, які замовляють їжу онлайн, якість і швидкість доставки така ж важлива, як і вартість.

 

Придбати повну версію статті →