Сергій Герасимов: «Перед початком будівництва готелю потрібно добре продумувати: чим можна підтримувати завантаженість протягом року»

Перед початком будівництва готелю потрібно добре продумувати: чим можна підтримувати завантаженість протягом року

 

Інтерв'ю   |   Сергій Герасимов   |   №1 ЛЮТИЙ 2019

 

Гірськолижний комплекс, окрім готелю, включає в себе серйозну інфраструктуру. В ній все повинно бути не тільки продумано, але і працювати без збоїв. Створення такої інфраструктури — справа непроста. Особливо, коли такий комплекс — перший у твоїй практиці, а консультації отримати практично немає в кого. Все перевіряється на практиці, ціною помилок і втрат. Як їх уникнути та прискорити процес розвитку бізнесу, «Академії гостинності» розповів співвласник і генеральний директор гірськолижного курорту «Мигово» Сергій Герасимов

Сергій Герасимов,
співвласник і генеральний директор гірськолижного курорту «Мигово»

 

Академії гостинності: Готельний бізнес досить ємний і специфічний, у ньому багато що залежить від людського фактору. Що привело вас у цей вид бізнесу? Чим займалися до готельної кар'єри?

Сергій Герасимов: До роботи в готельному бізнесі починав з дрібної, «човникової», торгівлі. Заробивши певні кошти, почав розуміти, що довготривалу стабільність може забезпечити нерухомість або виробництво. Оскільки я людина непосидюща, краще себе побачив у другому. Уже пройшло більше десяти років, як ми з компаньйоном заснували виробництво, яке, до речі, і зараз успішно функціонує. Це виготовлення дитячих іграшок. Починали продавати на українських ринках, пізніше стали працювати із супермаркетами, зараз потроху виходимо на закордонні ринки Євросоюзу.

 

АГ: Чому прийшла ідея створення саме гірськолижного комплексу? Що включає в себе готель?

С.Г.: Я активна людина. Мене завжди приваблювали екстремальні мандрівки та види спорту, в яких є елементи непередбачуваності та ризику. В юні роки я займався карате. З друзями-спортсменами майже щоліта сплавлялись на катамаранах по швидкоплинних карпатських річках. Узимку їздив у гори кататися на лижах. Бігові лижі мене не приваблювали, а от від спуску на непротоптаних схилах отримував велике задоволення.

 

Якось, після повернення з такого активного відпочинку, мене зустрів мій сенсей з карате. Володіючи інформацією про мій успішний іграшковий бізнес, він запропонував разом з ним побудувати гірськолижний комплекс у нас на Буковині, в 60 км від Чернівців, в селі Мигове. Я не задумуючись погодився, оскільки сенсей у спорті часто стає вчителем у житті.

 

І ми почали будувати в далекому 2003 році. Довго вибирали схил, адже від його розташування, протяжності, просторової орієнтації відносно сторін світу залежить його ефективність. На північному схилі сніг краще зберігається, а тому сезон катання може бути тривалішим, перепад висот між стартом та фінішем характеризує його «екстремальність». Також важливо було знайти місце для гірськолижних спусків з хорошим сполученням з обласним центром — наявність аеропорту, залізничного та автобусного вокзалів. Важливою перевагою курорту Мигове є близьке розташування від локальних об’єктів МНС та закладів охорони здоров’я (15 км).

 

Спочатку, на жаль, усі кошти були спрямовані на належне функціонування гірськолижних трас — система засніження, підйомники, засоби планування схилів тощо. Тому будівництву готелів не приділяв належної уваги. А в цей час теперішні конкуренти на сусідніх схилах вже будували готелі…

 

АГ: Наскільки критичними для завантаження номерів є відсутність снігу і плюсова температура в період зимових свят?

С.Г.: Звичайно, взимку, фактор снігу є вирішальний для завантаження готелів, тому що люди їдуть не тільки за свіжим карпатським повітрям, але і за драйвом, який дає спуск на гірських схилах. Тому особливу увагу ми приділяємо засніженню схилів. Для цього були придбані снігові гармати та ратрак, за допомогою якого ми утримуємо снігові траси в належному стані.

 

АГ: Що пропонуєте гостям у літній, осінньо-весняний періоди, чим заманюєте?

С.Г.: Останні роки в Україні набуває обертів дитячий спортивно-пізнавальний відпочинок. Вже більше 10 років у готелях ГТК «Мигово» влітку функціонують дитячо-юнацькі табори. Першими ластівками стали спільні україно-ізраїльські табори для дітей євреїв з Ізраїлю, України та країн СНД — Росії, Білорусії, Молдови. У них варто було повчитись, як вони вміло вплітали культурні єврейські традиції в наші звичаї, навчали елементам самооборони дітей-школярів.

 

АГ: Яка географія ваших гостей — з яких регіонів приїжджають?

С.Г.: Здебільшого нас відвідують мешканці Києва, Одеси, Харкова, Хмельницька, Вінниці, Чернівців, республік Молдова та Білорусь. Цього року почали налагоджувати зв’язки із сусідньою Румунією. З Одесою у нас зав’язалися тісні стосунки вже давно. Вони провели у нас декілька великих корпоративів. Одесити побачили нашу природу, чималу кількість послуг. Улітку, наприклад, рафтинг, походи в гори, зокрема на «двотисячники» Карпат, багато пізнавальних екскурсійних маршрутів у історичні Хотин, Кам’янець-Подільський, Чернівці. З Хмельницького та Вінниці приїжджають переважно на «weekend», на 2–3 дні.

 

Ми завжди позиціонували себе як курорт сімейно-корпоративного спрямування. У нас поки що немає великої кількості схилів, але ми компактні, на невеликій площі зосереджена чимала кількість послуг (гірськолижні траси, льодовий майданчик, траси сноутюбу). Відстань між ними та готелями і закладами харчування не перевищує 50–100 м. Хочу зазначити, що на ГТК «Мигово» функціонує, не побоюсь цього виразу, одна із найкращих на Україні школа лижних інструкторів. Знаючи це, багато сімей розпочинає свій гірськолижний старт на схилах Мигового. Багато сімей, як ми побачили в минулому році, поєднують одно-дводенне катання на Буковелі з тривалим відпочинком у наших готелях (від Буковеля ми знаходимось на відстані 2–3 годинного переїзду).

 

АГ: Наскільки гнучкі тарифи на проживання? Як вони змінюються протягом року?

С.Г.: Оскільки наші готелі знаходяться на гірськолижному курорті, відповідно й ціни найвищі у новорічно-різдвяний період, орієнтовно з 28-28 грудня до 10–12 січня.

Вони, як правило, на 50 % вищі від цін звичайного зимового періоду та вдвічі вищі від цін весняно-осіннього періоду. Звичайно, діє система заохочення (знижок), яка залежить від кількості замовлення номеро-днів.

 

Співпрацюємо із профспілками декількох підприємств України, які оздоровлюють у нас протягом тривалого періоду своїх працівників . Там діє договірна ціна.

Окрема ціна діє і для дитячо-юнацьких таборів, які влітку орендують значну частину номерів у готелях.

 

АГ: Скільки часу знадобилося для виведення готелю на позначку прибутковості?

С.Г.: Все залежить від ефективності роботи адміністраторів, рекламної кампанії, використання ІТ-технологій. Загалом за 4–5 років можна вийти на рівень рентабельності.

 

АГ: Ви проводили аналіз відвідування? Яка частка гостей повторно приїжджає до вас після першого візиту?

С.Г.: Є клієнти, які заїжджають до нас уже декілька років. Взимку нас полюбляють клієнти, яким до вподоби спокійний розмірений відпочинок з пізнавальними екскурсіями та «помірним» активом. Їхня частина складає приблизно 10–15 %.

 

АГ: Чим ви балуєте гостей у плані сервісу, послуг, ресторану, подарунків, знижок тощо?

С.Г.: Основна перевага клієнтів готелів ГТК «Мигово» — знижка 30 % на «скі-пасс» гірськолижних витягів «Кічера» та «Мала Кічера», а також додаткові знижки на прокатне спорядження та лояльні ціни в ресторанах для тих, хто проживає в наших готелях. Окрім цього, ми практикуємо «ощадний» трансфер гостей з вокзалів Чернівців та Коломиї до ГТК «Мигово». Влітку клієнти готелів мають безкоштовний прохід на відкриті басейни готелів. Практикуємо надання безкоштовної сауни.

 

АГ: Розкажіть про портрет свого гостя: вік, стать, соціальний статус, сімейний стан, рівень доходу.

С.Г.: У нас переважно зупиняються сімейні люди, зазвичай з дітьми до 14–15 років. Є окремий контингент студентів з Одеси та інших міст України. Це окрема республіка. Для них ми готуємо спеціальні програми в ресторанному комплексі, на кшталт «Гуцульського «party». З відкриттям на території ГТК «Мигово» нічної дискотеки «Трембіта», звичайно, вік відвідувачів дещо помолодшав.

За ціновими критеріями наших послуг, ми належимо до середньої категорії. Звідси можна робити висновки про рівень доходу відвідувачів.

 

АГ: Які канали продажів найбільш ефективні для вашого готелю — майданчики бронювання, відділ продажів, реклама в інтернеті, ТБ, щось інше?

С.Г.: Я думаю завжди потрібно максимально працювати на всіх каналах. ТБ рекламу ми використовуємо на місцевому, регіональному рівні, на booking.com ми отримуємо бронювання зі всієї території України, найбільша реалізація у нас через відділ продажів. Звичайно, без активної реклами в інтернеті, зокрема через соцмережі, відділ продажів був би не такий ефективний.

 

АГ: Який рівень середнього завантаження готелю? В які періоди завантаження мінімальне і що ви робите для його збільшення?

С.Г.: Улітку ми майже повністю завантажені дитячими таборами, клієнтами від профспілок. У міжсезоння — весна та осінь — намагаємося працювати з корпоративами, як дитячими, так і дорослими фестивалями, в тому числі й міжнародними.

Зимою завантаженість залежить від погодних умов. Якщо встигаємо до Нового року засніжити схили, готелі зайняті майже на 100 %, якщо зима тепліша, намагаємось утримати клієнта додатковими знижками в харчевнях, розширюємо пізнавально-екскурсійну програму. Працюємо як з клієнтом, так і з наповненням та вдосконаленням послуг на ГТК.

 

АГ: Готельний ринок дуже динамічний, постійно з'являються нові технології, відкриваються нові готелі. Що змінилося у вашому готелі з моменту відкриття до теперішнього часу?

С.Г.: Окрім заходів, пов’язаних із утепленням приміщень, працюємо над внутрішнім інтер’єром кімнат, установили біля готелів відкритий басейн, модернізуємо спортивний майданчик, будуємо альтанки для різної кількості осіб довкола готелів, установлюємо мангали. Тобто створюємо комфортні умови для клієнтів.

 

АГ: Які ви допустили помилки, від яких хотіли б застерегти колег-готельєрів?

С.Г.: Перед тим як починати будівництво готелів, необхідно добре продумувати: чим можна підтримувати завантаженість протягом року, які додаткові опції потрібно вирішити: наявність конференц-залу, фітнес, SPA тощо.

 

АГ: Які нові види бізнесу ви відкрили на основі готелю?

С.Г.: Планую відкрити хороший SPA з максимальною наповненістю послуг.

 

АГ: Що ви найбільше цінуєте в гостях і що вас дратує?

С.Г.: У гостях найбільше ціную порядне ставлення до персоналу готелів та бережливість до інвентарю. Для таких клієнтів завжди хочеться покращувати сервіс.

 

АГ: Як ви оцінюєте завантаженість січня 2019 року та січня 2018-го? Можливо, цього року завантаженість була більшою? Чому? З чим це пов'язано?

С.Г.: Зимова завантаженість звичайно найбільше пов’язана з погодними умовами. Оскільки цього року більш холодна і сніжна зима, то і завантаженість у січні 2019-го була краща.

 

АГ: Чи набув якихось змін портрет вашого гостя? Хто зараз приїжджає і з якою ціллю? І хто приїжджав рік тому?

С.Г.: Напевно портрет гостя не настільки змінюється в розрізі двох років. Він досить сильно змінився протягом десяти років. Можу сказати , що зараз турист став більш вибагливим до якості сервісу і кількості послуг. Тому нам постійно потрібно проводити роботу в цих напрямах.

 

АГ: Що для вас було найбільш приємним у вашій роботі в 2018 році?

С.Г.: Найприємніше кожного року — гарні враження і усмішки клієнтів. Дитячі усмішки і вдячні слова — це найкращі емоції для мене. Вже багато років поспіль на теренах туристичного комплексу чарівниця Марта Левченко проводить благодійний фестиваль «Буковинська мрія», де втілюють мрії більше тисячі дітей сиріт.

У нас проходять чудові літні англомовні табори від компанії DEC camp, де діти не тільки вивчають англійську мову, а й мають надзвичайно насичену програму в усіх напрямах.

 

АГ: Які плани та нові ідеї ви б хотіли реалізувати в 2019 році?

С.Г.: Планів та ідей багато, але їх реалізація зазвичай залежить від загальної економічної ситуації у країні. Тому всі ідеї наразі реалізуємо поступово, але зупиняти розвиток не плануємо. Постійно додаємо нові послуги і рухаємося вперед, хоча напевно не такими темпами, як мені б хотілось.

 

АГ: Якщо є бажання — буде й гарний результат. Чи випробовуєте на собі методи самомотивації? Як мотивуєте колектив?

С.Г.: Метод мотивації для мене й колектива однаковий: обирайте роботу, яка приносить вам задоволення, віддавайтесь їй повністю і «кайфуйте» від отриманого результату. Якщо результат правильний і клієнт отримав гарні емоції, то фінансовий результат не забариться. Туризм — це бізнес, де клієнт залишає гроші за отримані емоції.

 

Інтерв’ю підготувала

Анастасія Белоусова