Смачні фото: просування ресторану в Instagram

 Смачні фото: просування ресторану в Instagram

Володимир Хоменко

№3 ЧЕРВЕНЬ 2019

 

Інстаграм стає дедалі популярнішим для просування окремих видів бізнесу. Ресторанна тематика цієї соціальній мережі знаходить свою довелику волі осяжну нішу. Чимало відвідувачів ресторанів полюбляють постити власні світлини та фото страв на своїх сторінках. Якщо раціонально побудувати рекламну кампанію, врахувати деякі нюанси, активність відвідувачів може позитивно вплинути на відвідуваність ресторану, а отже, і на його дохід

 

З появою смартфонів із вбудованими камерами ледь не кожен другий стає фотокореспондентом, блогером та прагне бути відомим, збираючи «лайки». Це дуже помітно, коли переглядаєш стрічку деяких власників сторінок в соціальних мережах, особливо в Instagram. Оригінально оформлені страви в ресторанах, незвичний інтер’єр — все це може зіграти на користь ресторану. Важливо просто зробити цей процес керованим та створювати приводи для фотоактивності відвідувачів вашого закладу.

 

Наталя Піддубенко, PR-менеджер Crello, вважає: «Instagram — візуальна соцмережа, а їжа — її ідеальний герой. За статистикою, 30 % людей 18–35 років відмовляться вечеряти в ресторані, якщо його Instagram не вражає. Ресторани часто перетворюють свій Instagram на арт-галерею, додаючи стилістику урбан-журналу. Моє особисте естетичне натхнення: Мaaemo в Осло і тель-авівський Mashya. Там ніякої магії — тільки крутий контент, який за певного бажання можна повторити.

 

Контент в Instagram живе в двох основних форматах: стрічка (1080х1080 px) та сторіс (1080х1920 pх). Завдання у них різні: пости в стрічці формують зміст сторінки (наприклад, меню), а 24-годинні історії «втягують» (підійдуть для публікацій спецпропозицій). Важливо і перше, й друге.

 

В ідеалі контент має створювати дизайнер, але не кожна салатерія чи бургерна має на це бюджет. Проблему вирішують онлайн-інструменти зі створення графічного дизайну. Наприклад, в Crello кілька сотень вже готових шаблонів для одних тільки сторіс. Ресторану залишається адаптувати їх під себе: додавши логотип або напис фірмовим шрифтом. Особливі навички для цього не потрібні».

 

На перший погляд нібито все просто — створювати цікаві привабливі страви, оригінально їх оформлювати — та успіх гарантований. Та якби ж все так просто — то майже всі ресторани були би переповнені відвідувачами. Але про це можна тільки мріяти. У реальному житті не так усе втішно.

 

Юлія Мітрохина, бізнес-тренер, керуючий партнер агентства MegaMarketing, надає власні рекомендації: «Починати просування ресторану треба з розуміння — хто є вашою цільовою аудиторією, чого вона бажає. Instagram вже настільки насичений фото- та відеоконтентом, що здивувати аудиторію стає дедалі складніше. Саме тому варто приділяти серйозну увагу власному контенту. Слід враховувати, що в Instagram люди більше сприймають очима, ніж читають. Тому фото та відео є важливішими за текст. На етапі розробки SMM-стратегії треба ретельно продумати концепцію, позиціонування, так званий tone of the voice та основне повідомлення. Далі — починаємо тестувати, спілкуватися з аудиторією та корегувати».

 

Іван Швець, інтернет-маркетолог, фрілансер, рекомендує роботу з просування обов’язково вести планово. До кожного поста, на його думку, треба готувати інформацію заздалегідь: «Я рекомендую починати з розробки контент-плану на місяць. Дуже важливо підібрати апетитні фото, які будуть закликати відвідати заклад. Додатковою перевагою буде, якщо всі фотографії зробити в одній кольоровій гамі. На початковому етапі, коли у вас немає першої тисячі живих передплатників, я не рекомендую проводити конкурси, тому що від них не буде суттєвого результату. Помилка, яку повторюють усі, — «закрутка» передплатників. Це дуже велика проблема, адже через це публікації показуватимуться в рекомендаціях для інших користувачів не дуже часто. А саме це «вбиває» трафік для сторінки. Для того щоб підвищити активність на сторінці, створюйте регулярні публікації і долучайте користувачів до спілкування в коментарях. Реклама — це окрема тема, та якщо коротко, я рекомендую налаштовувати рекламу, щоб її бачили користувачі соціальних мереж, які знаходяться перебувають у радіусі 2-3 кілометрів від вашого ресторану. І не варто забувати про апетитні фото, які спонукатимуть до відвідування вашого закладу».

 

Ольга Пархомчук, PR-менеджер компанії ТОВ «Телеконтакт Житомир» вважає, що просування ресторану в Інтернеті — це не найпростіше завдання, неправильне налаштування рекламної кампанії лиш витратить ваш бюджет, і ви не помітите різниці до і після. Щоб уникнути цього, вона надає декілька порад: «По-перше, потрібно з'ясувати, хто є цільовою аудиторією. Вона у всіх різна, тому що це залежить від конкретного продукту і типу бізнесу. Але є універсальність аудиторії для всього, що пов'язано з їжею. Якщо ви подумали про прекрасну половину нашого людства, це справді так. Як правило, ядро всіх груп, які якимось чином пов'язані з гастрономією, створюють саме дівчата. Саме так, і навіть ті, які не їдять вживають їжі після шостої вечора. За віком орієнтуйтеся на тих, хто є вашим постійним покупцем, але, як правило, цим дівчатам від 18 до 30 років. Тому як в налаштуванні реклами, так і в контенті орієнтуємося саме на ці дані. Більш того, це найбільш вдячна аудиторія, яка вже завтра розповість про вас своїм друзям, якщо їм сподобається ваша сторінка.

 

По-друге, створювати хороший контент. Складова, без якої можна забути про успіх в Instagram, — це ваш контент. На перших етапах незрозуміло, із чого починати і що може бути цікаво вашій аудиторії. Тож з’ясуймо це питання. Універсальне правило: контент має бути щонайменше декількох видів — інформаційний, «продажний» і розважальний.

 

Інформаційний контент — це пости з оглядами і трендами, а також відповіді на питання. Контент, який продає, або «продажний» — це той, що демонструє товар або відгуки про нього. Сюди ж належать анонси новинок і спеціальних пропозицій. Розважальний має розбавляти акаунт чимось веселим і невимушеним. Наприклад, це можуть бути якісь кумедні історії, пов'язані з вашим закладом. Не розміщуйте нудні, одноманітні пости, без рубрик. Нерегулярний постинг без урахування біоритмів і звичок аудиторії (кава з ранку, бізнес-ланч на обід і алкоголь щоп'ятниці) буде ще гірше, ніж фотоспам».

 

 Придбати повну версію статті →