Враження від «П’ятірки»: тест Mazda CX-5

Враження від «п’ятірки»: тест Mazda CX-5

№3 ЧЕРВЕНЬ 2020

Олександр Ганієв

 

Будь-якому готельєру слова «п’ятірка», «трійка» дуже добре знайомі. І якщо пересічний громадянин не зовсім розуміє, про що йдеться, то працівники готельної справи відразу зметикують, що мається на увазі. Схожий сленг використовують і автолюбителі, говорячи про різні моделі машин. У нашому тесті мова піде про «п’ятірку» від Mazda

 

Готельєри знайомі із ситуацією, коли враження від готелю не виправдовують очікувань. Таке, хоча й усе рідше, зустрічається, коли порівнюють, стан та комфорт «четвірок» у європейських країнах і десь, наприклад, у Єгипті. Схильність до завищення — своєрідний маркетинговий хід заповзятливих арабів, який швидко викривали туристи та розповідали про нього через сарафанне радіо та у соцмережах. Утім, випадки, коли готель-«четвірка» може потягнути на тверду п’ятірку також, на щастя, не поодинокі. Ось саме остання алегорія буде доречною в цієї статті, тому що протестоване авто перевищило очікування.

 

З кожним роком та кожним поколінням наш світ стає все динамічнішим, все більше схильним до позитивних змін. І це позначається на багатьох сферах нашого життя. На предметах, що нас оточують вдома, на роботі, в готелі та навіть в автомобілі. Mazda CX-5 не належить до авто преміумсегменту, але в ньому багато опцій, які сьогодні є в автомобілях представницького класу. Це дуже вражає, бо якихось десять років тому цей автомобіль у такій комплектації багатії точно би вважали засобом свого пересування. «Що ж це за опції?» — запитаєте ви.

 

Почнемо з безпеки руху. Інформацію про швидкість автомобіля та обмеження смуги руху проєктор виводить на лобове скло. Це зручна опція, оскільки під час руху водій не відволікається, а бачить цю інформацію лише краєм ока (буквально). До речі, LDWS (Lane Departure Warning System) — система попередження про виїзд з полоси руху, що працює в парі з LKA (Line Keep Assist) – cистемою контролю положення авто щодо дорожної розмітки постійно на сторожі дій водія. Коли він не помічає, що авто зміщується зі смуги руху ліворуч або праворуч, системи дбайливо «підрулюють» та передають ледь відчутне зусилля на рульове колесо, нібито натякає водію повернутися у свою смугу.

 

Під час руху водію асистує і BSM (Blind Spot Monitor) — система контролю «сліпих зон». Часто буває так, що в дальніх поїздках водій, зосередившись на дорозі, не приділяє уваги ситуації ліворуч та праворуч від автомобіля. Під час появи з будь-якого боку інших авто, система сигналізує про це появою на бокових дзеркалах символів авто. Їх можна помітити навіть боковим зором. Особливо це допомагає в темну пору доби.

 

Окремо згадаємо про допоміжну систему камер кругового огляду. Я оцінив її значимість вже після першого паркування на одній зі щільно завантажених автомобілями вулиць міста. Під час початку руху назад камери виводять на монітор зображення вашої автівки зверху. Ви бачите всі перешкоди, які можуть бути ліворуч, праворуч, позаду. А коли почнете вирівнювати авто, то побачите і відстань до машини, яка стоїть попереду. І ще важлива деталь. Чому? Приміром, я майже безпомилково можу впізнати авто, яке водить жінка. Сказати чому? Відкриваю секрет: просто дивлюсь на колісні диски. Ті, що праворуч, дуже часто випробовують на міцність бордюри, тому не мають живого місця. Так ось, любі пані, з цією системою диски на вашому авто завжди будуть як нові, тому що під час паркування на моніторі буде видно положення авто щодо краю проїжджої частини та відстань до бордюру, яку ви легко зможете обрати.

 

Придбати повну версію статті →