Адаптація — справа емоційна: 10 ключів до серця новачка

Адаптація — справа емоційна: 10 ключів до серця новачка

№2 КВІТЕНЬ 2020

Ольга Добровольська, консультант із навчання та розвитку працівників компаній,

бізнес-тренер, засновник і керівник Консалтингової групи Red Berry,

HRD готельного комплексу «Таор Карпати»

 

Складаючи плани на 2020 рік, важко було уявити, що з березня життя піде не за запланованим сценарієм. У період карантину готелі змушені закриватися, працівники звільнялися, брали відпустки за власний рахунок, переходили на неповний робочий день. З поверненням до звичайного життя невідомо, скільки працівників залишиться в готелі, тому перше питання, яке постане — це поновлення персоналу. Ці поради допоможуть адаптувати нових працівників до роботи в вашому готелі.

 

«Для дитини будь-яка непрацююча ситуація — джерело величезної роздратованості, а сльози марності є основним шляхом адаптації. Це не раціональний процес, і не залежить від логіки, адаптація — процес емоційний». (Джордж Бернард Шоу)

 

Останнім часом у готельно-ресторанній сфері нам доводиться докладати величезних зусиль для того, щоб знайти необхідних працівників. І коли нарешті ми знаходимо довгоочікуваного «ідеального кандидата» — ми заспокоюємось і про нього забуваємо. Тут ми робимо величезну помилку! Неймовірно, але 31 % звільняються менш ніж через півроку з моменту працевлаштування, а 38 % новачків відмовляються від роботи саме під час адаптаційного періоду. Менеджери з персоналу називають це явище «ghosting» (від англ. ghost — привид). Для нас звичними стали ситуації, коли стажер зникає просто «розчиняючись у повітрі», а його номер чарівним способом стає «недосяжним»…

 

Чи замислювалися ви, що взагалі означає «адаптація»? У природі адаптація (лат. Adapto — пристосовую) — пристосування будови та функцій організму, його органів і клітин до умов зовнішнього середовища. Те ж саме відбувається з людиною, коли вона потрапляє в новий колектив. Не приділяючи належної уваги періоду адаптації, ми самі підштовхуємо нашого новачка до звільнення.

 

Чи знаєте Ви найпоширеніші причини звільнення в цей період? Передусім, це відсутність інформації. Люди часто просто бояться запитати або уточнити (особливо, якщо не знають до кого звернутися), через це «новачок» може відчувати себе «непотрібним» у новому колективі. Також можливий варіант «перевантаження» інформацією. 32 % опитаних у різних компаніях стверджують, що в більшості випадків програма адаптації є просто формальністю, 53 % співробітників стверджують, що додаткове навчання в період адаптації могло б допомогти їм краще впоратися зі своїми обов’язками, а 18 % не розуміють системи оцінки своїх результатів навіть через 3–4 місяці роботи!

 

Відповідно, коли нам щось незрозуміло, у нас зникає до цього інтерес, а якщо новачок не зацікавлений — погіршується його результативність. Таким чином ми своїми діями чи бездіяльністю самі шкодимо своєму бізнесу. Такі помилки дорого коштують роботодавцю: вартість заміни звільненого співробітника (з урахуванням усіх витрат на пошук, підбір, навчання, уніформу та інше) може становити до 20 % його річної зарплати. Тому ми повинні використовувати максимум ресурсів для того, щоб знайдений співробітник, як можна швидше став ефективним працівником. Тільки в такому випадку зарплата не буде витрачатися даремно, а буде виплачена за реальну роботу, у вашому закладі зменшиться кількість ймовірних нещасних випадків, страхових витрат, незадоволених гостей, а загальні результати роботи помітно покращаться. Лінійний керівник повинен пройти «шлях адаптації» разом із кожним новачком. А одним із головних завдань цього шляху буде завоювати серце новачка — «закохати» його у ваш готель.

 

«Не сумуй. Рано чи пізно все стане зрозуміло, все стане на свої місця і вишикується в єдину красиву схему, як мереживо. Стане зрозуміло, навіщо все було потрібно, тому що все буде правильно». (Льюїс Керролл «Аліса в країні чудес»)

 

КЛЮЧ 1. Закріплюємо домовленості ще до виходу на роботу

Перший крок, який вам потрібно зробити ще до працевлаштування кандидата — це переконатися в тому, що кандидат твердо прийняв вашу пропозицію. Пригадуєте випадки, коли домовилися про умови роботи з кандидатом, потиснули один одному руки, чекаєте його в перший робочий день, довго телефонуєте і раптом на іншому кінці дроту чуєте: «Вибачте, але мені на попередньому місці роботи збільшили оклад. До побачення». У вас шок ... Заміни немає ...

 

Придбати повну версію статті →