Дизайн готелю — запорука конкурентних переваг

Дизайн готелю — запорука конкурентних переваг

Один з найефективніших інструментів маркетингової політики будь-якого готелю чи пансіонату — це його фірмовий стиль. З кожним днем привертати увагу відвідувача і справляти на нього сприятливе враження стає дедалі складніше, адже з року в рік зростає рівень конкуренції й очікувань з боку гостей. Уже замало тільки гарного будинку, нових меблів і ресторану для розваги. Потрібні технології, які переконають гостя, що саме ваш готель або пансіонат дійсно заслуговує його вибору. Водночас, успішні рішення часто копіюються і треба знати, як захистити свої напрацювання від недобросовісних конкурентів

№2 АПРЕЛЬ 2018

 

Кожен вид бізнесу має свої основні специфічні «інформаційні носії», які формують стиль та імідж компанії, відрізняють її від інших учасників ринку. Наприклад, у компаній, що виробляють продукти харчування, це упаковка; у фінансових корпорацій — ділова документація; в готельно-ресторанному бізнесі — оформлення фасаду будівлі, елементів інтер’єру, меню, запрошення та ін.

 

В індустрії готельного та ресторанного бізнесу дизайнер розробляє не тільки торговельну марку, логотип, об’ємно-просторове рішення, а також фірмові особливості стилю, такі як колір, шрифт, формати реклами, документацію, упаковку, супроводжуючий набір (візитки, бланки, ручки, конверти тощо), але й інтер’єр, декор, посуд, одяг персоналу та інші елементи, що створюють єдиний та впізнаваний споживачами послуг стиль. «Високий» фірмовий стиль додатково підтверджує надійність компанії, формує її позитивний імідж.

 

Разом з тим, у всьому світі наслідування було й буде однією з найпоширеніших практик малого та середнього бізнесу. Вдалі нові ідеї в будь-якій сфері завжди були об’єктом копіювання. І готельна індустрія — не виняток. Перш за все, очевидно, що запозичення ідеї успішного готелю спочатку має певні конкурентні переваги порівняно з готелем, концепція якого невідома відвідувачам, оскільки імітувати простіше і дешевше, ніж створювати нове. Крім того, ніде у світі право інтелектуальної власності повною мірою не захищає дизайн від копіювання, і кожен практикуючий у сфері інтелектуальної власності юрист знає, скільки складнощів виникає, коли автор або інший правовласник намагається захистити свої порушені права.

 

Однак ці складності аж ніяк не означають, що механізми охорони і захисту прав зовсім не ефективні. Тому перед стартом будь-якого проекту дуже важливо переконатися, що всі необхідні засоби захисту інтелектуальної власності у вас є.

 

Авторське право на захисті готелю

Втілення дизайнерських рішень у матеріальних об’єктах інтер’єру захищається переважно нормами авторського права і охороняється як твір. Автор дизайнерського рішення (твору), крім правової охорони авторським правом, за наявності певних умов також може захистити продукт своєї творчості як промисловий зразок, забезпечивши подвійну правову охорону.

 

Згідно з українським законодавством про авторське право для виникнення, здійснення і захисту авторських прав не вимагається реєстрація твору чи дотримання якихось формальностей. З моменту створення твору його автору належить виключне право володіти, користуватися і розпоряджатися ним.

 

Водночас реєстрація як об’єкта авторського права оригінального оформлення дизайну і отримання свідоцтва про авторське право в майбутньому дозволять більш оперативно вирішувати низку питань у спірних ситуаціях (наприклад, при доведенні авторства, передачі права на використання твору, передачі майнових авторських прав третій особі тощо). Термін дії виключного авторського права (а разом з тим і його охорони) становить все життя автора і 70 років після його смерті.

 

Крім того, автору або іншій особі, яка має авторське право, належить виключне право на дозвіл або заборону використання твору третіми особами, в тому числі шляхом переробки такого твору. По суті, переробка — це створення нового (похідного) об’єкта на основі вже існуючого. Відповідно, для переробки потрібен дозвіл автора оригінального твору. Не вважатиметься порушенням запозичення ідеї або концепції готелю з вираженням в іншій матеріальній формі, відмінній від тієї, з якої вони запозичені.

 

Продолжение статьи в полной версии журнала №2 АПРЕЛЬ 2018 →