Готельна анімація: монетизація розваг

Готельна анімація: монетизація розваг

№2 КВІТЕНЬ 2020

Володимир Хоменко

 

Перше, з чим асоціюється слово «аніматор» — це веселі клоуни, які розважають дітей під час дитячих днів народження, різноманітних свят. Дехто згадає розважальників під час подорожі на круїзному морському лайнері, а декому вони знайомі по відпочинку в курортних готелях на узбережжі Туреччини та Єгипту. В українських готелях це явище скоріше виняток, ніж правило, хоча анімація може бути додатковим магнітом залучення доходу

 

Анімаційний вектор

Напередодні закінчення карантину спадає на думку народжений під час нього анекдот.

У батька родини питають:

— Який варіант проходження карантину ви б обрали: варіант А — провести його вдома з родиною…

— Варіант Б. Точно, варіант Б! Б!

 

Звичайно, це жарт. Але в будь-якому жарті — лише частина жарту. Коли родина виїжджає на відпочинок разом, бажання відпочити виникає у всіх її членів. А інколи навіть — один від одного. Тим більше після такого тривалого періоду спільного перебування в обмеженому просторі. І якщо вже родина планує кудись їхати влітку, бажання відпочити дітям від батьків, а батькам від дітей стає в цьому сезоні особливо актуальним. Слід взяти це на замітку. Пропозиція розважальних заходів під час відпочинку для стомлених тривалим дефіцитом спілкування гостей в цьому році буде особливо актуальною. Готельна анімація набуває більшого значення. Але почнемо по порядку.

 

Що ж таке «анімація» взагалі? Термін «анімація» походить із латині (anima — душа) та французької (animation — оживляти). Визначаючи термін готельної анімації, можна образно сказати, що це оживлення відпочинку гостей готелю. Таким чином, готельна анімація — це комплекс розважальних, оздоровчих, освітніх, пізнавальних та інших заходів, які спрямовані на організацію та проведення змістовного дозвілля гостей, підвищення іміджу готелю, залучення нових потенційних гостей та отримання додаткового доходу.

 

Анімаційні заходи з гостями можуть проводити і працівники готелю (штатні, або працюючі за угодами), і залучені аніматори або працівники агентства, яке надає послуги аніматорів.

 

Зважаючи на майже відсутність попиту з боку готелів на таких працівників, централізованої підготовки фахівців саме за такою спеціальністю немає. Штатних працівників-аніматорів у готелях також не знайти. Тому варіантів небагато (водночас є великі перспективи — ред.). Це або окремі ентузіасти-одинаки, або працівники спеціалізованого агентства. До речі, агентства, які спеціалізуються на анімації в Україні, переважно надають послуги аніматорів для дитячих свят, днів народження, переважно локально, в своїх місцях. Зазвичай це один із напрямків діяльності ivent-агенцій. Але готельна анімація має свою специфіку та вимагає інших підходів.

 

Низький попит на готельних аніматорів передусім продиктований сезонністю готелів, у яких відпочивають гості з дітьми. По-друге, готеляри з різних причин не приділяють цьому виду послуг належної уваги. Тому й пропозиція на ринку мізерна. Водночас, на прикладі інших країн, цей напрямок дуже перспективний. В Україні ж такий напрямок, як готельна анімація, зараз існує тільки в теорії. В профільних навчальних закладах слухачам надають лише загальне уявлення про цей напрямок діяльності. Але без підкріплення практикою та відсутністю замовлень із боку готелів немає й відповідної пропозиції, хоча на ринку вже формується такий попит.

 

Придбати повну версію статті →