Іван Бечко:

Стратегія розвитку «Керхер» — якісне обладнання, доступні ціни та найкращий сервіс

Наразі всі учасники готельно-ресторанного бізнесу мають працювати на високому рівні, аби вистояти в цей нелегкий для всіх час. Гарна репутація — це запорука успіху. Для того щоб кількість гостей збільшувалася, гравцям ринку HoReCa серед іншого потрібно піклуватися про чистоту й гігієну закладів. Але досягти цього можна лише за допомогою професійного обладнання. Про те, як обирати техніку для прибирання, правильно її використовувати, де обслуговувати — поговоримо з генеральним директором ТОВ «Керхер» Іваном Бечком

 

Академія гостинності: Іване, нещодавно Ви очолили ТОВ «Керхер». Тому передусім познайомимо Вас із читачами.

Іван Бечко: Я народився в 1981 році, спочатку закінчив індустріальний технікум, де отримав спеціальність «молодший інженер-механік». Згодом — Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. Там отримав спеціальність із міжнародної економіки та кваліфікацію магістра. Уже під час трудової діяльності здобув ступінь МВА в IBR School of Executive Management в Берлінському університеті імені Штайнбайса. Трудова кар’єра загалом пов’язана із компанією «Керхер». Саме сюди я влаштувався на роботу у 2007 році на посаду продукт-менеджера і відповідав за прибиральну техніку. Далі набував досвід, рухався вперед. Відповідав за цільову групу retail, клінінг, потім очолював «Керхер Центр» у Львові. Згодом відповідав за прямі продажі по всій Україні. У 2015 році обіймав посаду комерційного директора, а з 2016 року переведений на посаду генерального директора ТОВ «Керхер».

 

АГ: Невдовзі очолювана Вами компанія святкуватиме десяту річницю роботи в Україні. Розкажіть, будь ласка, про досягнення компанії протягом цього періоду та як минув 2015 рік?

І.Б.: Насамперед маю зазначити, що це були чудові роки для компанії. Лілія Седлар — колишній генеральний директор ТОВ «Керхер», відкривала це представництво і за весь період існування вивела його на високий рівень. Прикладом цього є те, що у 2012 році в Україні було проведено Kärcher World Meeting — зібрання топ-менеджерів компанії «Керхер» із усього світу. ТОВ «Керхер» отримало нагороду в номінації «Краще представництво у світі». Варто зауважити, що в цьому є неабияка заслуга Лілії Седлар. До того ж у 2015 році пані Седлар отримала відзнаку як кращий кризовий менеджер, адже змогла гідно очолити компанію в досить важкі часи для України (2013–2015 рр.) та вивести її на достойний рівень.

Як на мене, минулий рік наша компанія закінчила успішно: із приростом 15% у гривнях. Ми вважаємо, що це є непоганим показником у такий кризовий час. На початку 2015 року керівництво компанії вибрало стратегію, яка була сконцентрована на максимальну адаптацію до тих умов, які існували в країні. Що туди входило? Оптимізація логістики, фінансових результатів і, звісно, правильна товарно-асортиментна політика.

 

АГ: Що нині пропонує компанія ринку HoReCa?

І.Б.: Маємо досвід і техніку, які вирішують всі завдання готельно-ресторанного бізнесу. Ідеться і про прибирання різних видів підлоги, килимових покриттів, і про боротьбу з будь-якими забрудненнями не лише всередині приміщень, а й ззовні. Сюди входить очищення стін, вікон, елементів інтер’єру й інших поверхонь.

Щодо обладнання, найбільший попит має техніка, яка використовується для прибирання підлоги та килимових покриттів. Її асортимент доволі різноманітний. Найпоширеніший продукт на ринку HoReCa — це, безперечно, пилососи сухого прибирання для професійного застосування. Також компанія випускає пилососи сухого й вологого прибирання. Їх перевага в тому, що вони здатні прибирати не тільки сухий бруд, а й воду, сніг та інші рідкі речовини, що не можна досягти за допомогою пилососа для всмоктування сухого бруду.

Наступною групою обладнання є техніка для миття підлоги. Вона також активно використовується нашими клієнтами. Принцип роботи підлогомийних машин полягає в тому, що є вузол, який безпосередньо миє, бак для чистої води, звідки вона подається на робочий вузол, і система, яка забирає вже брудну воду безпосередньо в бак. Тобто весь процес відбувається за один цикл. І при цьому підлога лишається сухою. Асортимент такого обладнання дуже широкий. Такі машини можуть прибирати площу до 15000 м2.

Іще однією групою обладнання є машини для миття килимів. Вони застосовуються у випадках, коли килимове покриття використовується протягом певного періоду часу, і для того, аби його якісно відчистити, потрібні спеціальні технології. Тут не обійтися без машин для миття килимів. Вони працюють за спеціальною технологією: спеціальні хімічні чистячі засоби подаються на килим і виштовхують бруд. А машина за допомогою спеціальних щіток та вакууму повністю його вбирає.

Щодо прибирання вулиць, існують підмітальні машини. Вони також класифікуються за різними функціями. Одні здатні прибирати тротуари, інші — проїжджу частину тощо.

Найвідоміше обладнання компанії «Керхер» — апарати високого тиску. Вони вирішують надзвичайно багато завдань. Це миття автопарку, який може бути в готелях, ресторанах, санітарних та SPA-зон, кухонь, миття фасадів, бруківки, окремих предметів тощо.

 

АГ: Ключові вимоги до клінінгової техніки, що їх диктує час, — економічність, безпека та надійність…

І.Б.: Стосовно енергозбереження й енергоефективності, то можу сказати, що компанія «Керхер» уже давно працює в цьому напрямі. Багато чого вдалося досягти. Інноваційність узагалі знаходиться в центрі філософії компанії. Адже 80% товарів, які зараз продаються на ринку, було розроблено не більш ніж 5 років тому.

Щодо охорони навколишнього середовища, то, безумовно, компанія над цим також активно працює. Якщо, наприклад, потрібно використовувати хімічні засоби, вони розроблюються таким чином, аби запобігти шкоді для довкілля та для персоналу, що працює з ними. Саме через це деколи можна спостерігати, що ціна на чистячі засоби «Керхер» трохи вища за ціну засобів від іншого виробника. Проте клієнти можуть бути впевненими в тому, що ця хімія, по-перше — ефективно прибиратиме, а по-друге — не зашкодить ані навколишньому середовищу, ані персоналу, ані клієнтам.

 

АГ: У 2014 році криза неабияк ударила по ринку HoReCa. Більшість готелів і ресторанів вдалися до оптимізації витрат, зокрема — на придбання нового обладнання. Чи змінилася, на Вашу думку, ситуація в минулому році й на що за Вашими прогнозами варто чекати незабаром?

І.Б.: У 2015 році, на мій погляд, не було істотного росту, але й не спостерігалося падіння. Кожен гравець ринку продовжував проводити політику оптимізації витрат для того, аби пройти важкий кризовий період. Звісно, багато хто розглядає можливість розширення асортименту в майбутньому. Тому наразі дуже важливим є сервісне обслуговування. Адже саме на ньому клієнти нині роблять акцент. Іще один суттєвий момент — необхідність пропонувати готелям і ресторанам оптимальні рішення щодо обладнання з точки зору ціни й ефективності роботи. Саме тому компанія «Керхер» у 2015 році вивела на ринок низку бюджетних моделей, які характеризуються гарною німецькою якістю, ефективно працюють і водночас досить привабливі за ціною. Своєю чергою, це дало змогу утримати ринок, і певним гравцям запропонувати хороші рішення. Адже на обладнання за оптимальною ціною попит усе-таки є.

 

АГ: Можете розповісти, які новинки клінінгового обладнання для ринку HoReCa пропонуватиме у 2016 році ТОВ «Керхер»?

І.Б.: Щодо новинок, компанія нині випускає низку товарів бюджетної серії Classic. В її рамках на ринку з’явилися пилососи сухого та вологого прибирання. Це моделі, які за ціною надзвичайно конкурентні, але водночас мають значні переваги за якісними характеристиками. До них належить, скажімо, обладнання серії NT Classic.

У лінійці пилососів сухого прибирання з’явилася  модель Т 7/1 Classic. Ціна невисока, але пилосос витримує високе навантаження й здатен ефективно працювати.

Стосовно підлогомийних машин, компанія випустила на ринок моделі BD 50/50 С Classic та BD 43/25 С Classic. Вони прості, надійні та доступні за ціною.

 

АГ: Для більшості компаній наразі дорогувато часто замінювати клінінгове обладнання. Чи можете Ви надати певні рекомендації щодо правильної експлуатації вашої техніки?

І.Б.: Під час продажу будь-якої техніки «Керхер» ми спочатку аналізуємо проблему, із якою звертається покупець. Лише після цього можна пропонувати певні рішення, які деколи навіть вимагають демонстрації техніки. Клієнт вибирає те обладнання, яке йому найбільше підходить за різними показниками, і купує його. Після продажу спеціалісти компанії, звісно, уводять його в експлуатацію. І на цьому етапі детально пояснюють особливості експлуатації обладнання.

Узагалі компаніям не варто часто міняти персонал, що працює із професійним клінінговим обладнанням і відповідає за його безперебійну роботу. Якщо такі зміни все-таки відбулися, то працівник має обов’язково пройти навчання з експлуатації. Адже нюансів щодо цього чимало. Наприклад, співробітники миють машину, але при цьому забувають після прибирання почистити щітковий вузол або промити баки. Зі спливом певного часу там утворюються наліт, бруд, і це негативно впливає на ефективність роботи машини.

Важливо також використовувати обладнання за призначенням. Скажімо, машина для миття підлоги використовується винятково для миття підлоги, а не для чистки килимових покриттів або миття тротуарів.

У нашій компанії фахівці, зі свого боку, радять усім клієнтам підписувати сервісні контракти, що надають можливість сервісним спеціалістам компанії кожні 3 місяці приїжджати на об’єкт і діагностувати обладнання, здійснювати технічний огляд, а за потреби — надавати додаткові рекомендації щодо експлуатації.

Сервіс узагалі завжди має бути на першому місці. Для ринку HoReCa це дуже важливо. До прикладу, якщо через поломку пилососа 3 дні не прибирати готельний номер, то гість закладу може туди більше й не повернутися. Тому компанія надає велике значення своєчасному сервісному обслуговуванню.

Загалом наш сервіс побудований на трьох основних рівнях.

Перший рівень — це власний сервіс. Філії ТОВ «Керхер» розташовані в Одесі, Львові, Дніпропетровську. Там знаходяться сервісні центри, склади запасних частин.

Другий рівень — виїзний сервіс. Тобто це машина, яка повністю укомплектована запасними частинами та необхідним інструментом. Виїзний сервісний інженер відповідає за певний радіус території. Це може бути площа радіусом 100–200 км. Такий спеціаліст обслуговує клієнтів, які знаходяться в цьому діапазоні.

Третій рівень — наші сервісні партнери. Вони розміщені в усіх обласних центрах і забезпечують сервісне обслуговування обладнання компанії «Керхер».

Тож залежно від того, який клієнт, скільки в нього об’єктів, які завдання він ставить, ми підключаємо перший, другий, третій рівні чи, за потреби, усі три рівні одночасно.

 

АГ: Де власники готелів і ресторанів можуть дізнатися про ваше обладнання для ринку HoReCa?

І.Б.: Варіантів безліч. Найефективніший спосіб — відвідати один із «Керхер  Центрів» або звернутися безпосередньо до наших партнерів, де продається техніка «Керхер». Там можна отримати повноцінну консультацію. Крім того, у нас є менеджери, які безпосередньо виїжджають на об’єкти. Для того щоб скористатися такою послугою, треба зателефонувати або звернутися у відповідну філію та пояснити, яке завдання наразі виникло.

До того ж у нас є «Керхер Академія» — тренінговий центр, де ми проводимо навчання. Там зібране все обладнання компанії, яке продається на ринку України. Є близько 40 різновидів покриттів, де ми можемо спробувати ту чи іншу технологію прибирання. Навіщо це потрібно? Адже, наприклад, бувають такі моменти, коли планується відкриття певного готелю, тому постає питання щодо вибору плитки для підлоги. З одного боку, можна вибрати, наприклад, найдешевшу. Але таке покриття може бути складним під час прибирання. Запитаєте: «То й що?». А відповідь така — надалі витрати на прибирання такого покриття можуть бути набагато більшими, аніж вартість власне плитки. У таких випадках ми запрошуємо клієнтів у «Керхер Академію». Показуємо різні підлогові покриття, вибираємо відповідну технологію для прибирання і даємо певні рекомендації.

 

АГ: Яким Ви бачите розвиток українського ринку клінінгового обладнання в найближчому майбутньому, чи можна зараз робити хоч якісь прогнози?

І.Б.: Безумовно, ми пропонуватимемо ринку найоптимальніші моделі з точки зору ефективності прибирання та ціни. Це дуже важливо. Сервіс і надалі лишатиметься нашим пріоритетом. Не секрет, що в нинішній час не всі гравці ринку можуть дозволити собі витрати на закупівлю нової техніки. І лише сервіс допоможе їм утриматися та надалі ефективно працювати.

До того ж ми плануємо проводити роуд-шоу. Тобто буде команда, яка виїжджатиме в різні області й надаватиме всім охочим можливість скористатися технікою, побачити її в роботі.

Щодо прогнозів, на мою думку, у 2016 році змін не очікується. Серйозний рост спостерігатиметься в 2017–2018 рр. Тобто в 2016 році визначатимемося, дивитимемося, будуватимемо плани на майбутнє, а починаючи з 2017 року — діятимемо активніше відповідно до попиту на ринку.

Загалом мовлячи про сегмент HoReCa, минулий рік показав, що неабияк зріс попит на внутрішній туризм. Багато людей почали масово відвідувати Карпати, Одесу й Одеську область, порівняно з Турцією, Єгиптом і Кримом. Тому ринок HoReCa в Україні, на моє глибоке переконання, розвиватиметься. Відповідно, з’являться нові потреби в якісному прибиранні. Професійно вирішувати такі завдання ми готуємося вже зараз.

 

Інтерв’ю підготувала

Ольга Шелест

№1 Февраль 2016