Ринок кави: міленіали обирають свіжу обсмажу

Ринок кави: міленіали обирають свіжу обсмажу

Родіон Єрошек,

співзасновник хмарної системи автоматизації для кафе, ресторанів та магазинів Poster

№3 ИЮНЬ 2019

 

За останні роки кількість невеликих кав’ярень, пересувних пунктів на колесах для приготування кави збільшилася мов на дріжджах. Цей сегмент кавового ринку активно розвивався. Як змінилися вподобання українців щодо гарячих напоїв та їхніх смаків — у нашому дослідженні

 

Мімікрія спешелті-кави і мас-маркету

За даними Pro Consulting, Україна показує один із найвищих темпів зростання споживання натуральної зернової кави серед країн Європи. Причому значне зростання спостерігається в сегменті кави поза домом. За словами ресторанного експерта Ольги Насонової, в 2018 році тільки Києві відкрилися 42 кав'ярні (без урахування точок з продажу кави) — більше, ніж рибних і м'ясних закладів разом узятих. І хоча значну частку серед них, як і раніше, займають великі оператори і франчайзингові точки, серед моно-проектів очевидний мейнстрим — авторські кав'ярні, які часто-густо називають «кав'ярнями третьої хвилі».

 

Обов'язковим атрибутом таких кав'ярень, що орієнтуються перважно на міленіалів, є зерна свіжої обсмажки, «альтернативні» способи заварювання, якісне обладнання, професійні бариста, та найголовніше — більш усвідомлений підхід до закупівлі сировини і приготування кави.

 

Однак тих, хто зараховує себе до кав'ярень третьої хвилі, в Україні стало так багато, що збагнути, що насправді приховано за гарною назвою, непросте завдання. Якщо на Заході більшість кав'ярень третьої хвилі використовують найвищий клас кавового зерна — спешелті (specialty), який зберігають не більше місяця, то в Україні таких суворих правил дотримуються не всі. Найбільше програють від цього споживачі, які майже не розуміють взаємозв'язку між ціною і цінністю.

 

«Кав'ярень, які використовують каву класу спешелті для роботи щодня, не так уже й багато, більшість працюють на преміальному сегменті, і це теж добре», — каже Наталя Полянська, співвласниця компанії LaKava. «Але є, звичайно ж, і категорія кав'ярень, які просто заробляють гроші на мейнстримі, купуючи каву дешевше і продаючи за ціною чашки кави в хороших кав'ярнях».

 

Кавові рейтинги

Топ-5 кавових напоїв. За даними аналітиків Poster, американо, як і раніше, — це найпопулярніший напій гостей традиційних кав'ярень. Слідом йдуть лате, капучіно, еспресо. П'ятірку найбільш улюблених кавових напоїв довершують модні флет вайт і раф, проте їх обирають поки що майже в 18 разів рідше, ніж американо.

 

У кав'ярнях третьої хвилі перевагу віддають лате, капучіно, еспресо, фільтр-каві, флет вайту і рафу. Американо не увійшов до Топ продажів. У всіх кав'ярнях чай продається в 39 разів рідше, ніж кава.

 

Топ-3 способів заварювання. Кав'ярні третьої хвилі від традиційних легко відрізнити завдяки наявності різноманітних способів заварювання кави. Слово «альтернатива» прижилося в українському середовищі, для якого еспресо і напої на його основі вважаються традиційними. В Європі та Америці нашу «альтернативу» в основному називають hand brew («варити вручну»).

 

Приобрести полную версию статьи →